طراح بزرگترین حمله هکری به توییتر نوجوانی هفده ساله است

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 حدود دو هفته پیش حمله هکری به توییتر صورت گرفت و در پی آن توییتر هک شد و تقریبا به صورت روزانه اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر می‌شود و حالا IRS و FBI به همراه سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا و مقامات فلوریدا یک نوجوان ۱۷ ساله را دستگیر کرده‌اند.نوجوان هفده ساله ای که گفته می شود طراح بزرگترین حمله هکری به توییتر بوده است.
گراهام کلارک شب گذشته خبر دستگیری سه نفر به اتهام هک توییتر منتشر شد. یکی از آن‌ها نیما فاضلی ۲۲ ساله از شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا آمریکا است. همچنین باید به یک فرد ۱۷ ساله به نام گراهام کلارک از شهر تامپا در ایالت فلوریدا هم اشاره کنیم که ظاهرا او متهم ردیف اول محسوب می‌شود و به ابزارهای توییتر دسترسی داشته است. نفر سوم هم میسون شپارد ۱۹ ساله از بریتانیا است.
گفته می‌شود نیما فاضلی و میسون شپارد فقط واسطه بوده‌اند و اف‌بی‌آی اعلام کرده تلاش برای یافتن دیگر مظنونین همچنان ادامه دارد. گراهام کلارک ۱۷ ساله که ظاهرا مغز متفکر این حمله بوده، با ۳۰ اتهام جدی روبرو شده و از طرف دیگر نیما فاضلی و میسون شپارد هم با احتمال ۵ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه مواجه هستند.
بدون شک 15 ژانویه برابر با 25 تیرماه، روزی فراموش نشدنی برای توییتر است، روزی که بزرگترین هک در تاریخ توییتر به وقوع پیوست، حمله‌ای که حالا گفته شده گراهام کلارک ، نوجوانی 17 ساله مغز متفکر آن بوده است.
 
درواقع در تاریخ 25 تیرماه بود که ابتدا حساب‌های مربوط به بیت کوین در توییتر هک شد و سپس اکانت افراد مشهوری همچون بیل گیتس، باراک اوباما، جف بزوس، ایلان ماسک و… هک شد.ماجرای این هک اینگونه بوده که ابتدا حساب‌های کاربری مربوط به بیت‌کوین هدف قرار گرفتند اما پس از آن اکانت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وست، جف بزوس، مایک بلومبرگ، جو بایدن و باراک اوباما هم هک شدند. در این اکانت‌ها توییتی منتشر شد که در آن یک حساب بیت‌کوین ذکر شده و در متن منتشر شده آمده بود که اگر افراد مقداری بیت‌کوین به این حساب واریز کنند، دو برابر مقدار موردنظر را دریافت خواهند کرد. هکرها از طریق حساب بیت‌کوین حدود ۱۱۷ هزار دلار جمع‌آوری کردند.
 
بر اساس گزارش توییتر، این هک از طریق فیشینگ هدفمند تلفنی صورت گرفته که ظاهرا هکرها از طریق تلفن با کارکنان توییتر تماس گرفته‌اند و خود را به‌عنوان همکار یا عضو تیم امنیتی توییتر جا زده‌اند و از این طریق موفق شده‌اند نام کاربری و رمز عبور مربوط به ابزارهای داخلی توییتر را به دست آورند. توییتر در این گزارش از هک ۱۳۰ اکانت، ارسال توییت از ۴۵ حساب کاربری، دسترسی به پیام‌های خصوصی ۳۶ پروفایل و دانلود غیرمجاز اطلاعات ۷ حساب کاربری خبر داده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]