ایفون یازده
مشخصات کامل آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس پیش از معرفی

بعد از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی بالاخره زمان معرفی گوشی‌های آیفون نزدیک شده و قرار است  اپل سری جدید گوشی‌هایش را روز 19 شهریور (10 سپتامبر) معرفی کند. حالا بر اساس اخباری جدید از چین، تمام مشخصات گوشی‌های جدید افشا شده است. البته همچنان هم باید به آن‌ها به چشم اطلاعات غیر رسمی نگاه کرد.

 

 

ایفون 11
آیفون 11

 

این مدل قرار است در واقع جانشین آیفون XR باشد و مثل این گوشی با قیمت 749 دلار در آمریکا عرضه می‌شود. اپل برای آیفون 11 از همان نمایشگر XR استفاده خواهد کرد و از لحاظ سخت‌افزاری هم انتظار حضور چیپ A13 با همراهی یک رم 4 گیگابایتی می‌رود. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است و سنسور شناسایی چهره هم برای اینکه زوایای بیشتری را پوشش دهد به صورت زاویه دار قرار گرفته. با این حساب حتی شاید باز کردن قفل نمایشگر در حالی که گوشی روی میز قرار گرفته هم امکان‌پذیر باشد.

ایفون یازده
آیفون 11 پرو

 

مدل پرو آیفون 11 به عنوان جانشین آیفون XS در نظر گرفته شده است و دقیقا همان نمایشگر اولد XS را حفظ کرده است. مثل آیفون 11 چیپست A13، سنسور Face ID زاویه‌دار، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، شارژ بی‌سیم معکوس و وای‌فای 6 در این مدل هم حضور دارند. تفاوت این گوشی با آیفون 11 در رم 6 گیگابایتی آن و دوربین پشتی سه‌گانه 12 مگاپیکسلی است که از سه سنسور استاندارد، فوق عریض و تله فوتو استفاده می‌کند. علاوه بر این آیفون 11 پرو از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و حافظه‌های داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت برای آن درنظر گرفته شده است.

 

ایفون یازده
آیفون 11 پرو یک باتری 3190 میلی‌آمپر ساعتی دارد که نسبت به XS با باتری 2658 افزایش ظرفیت زیادی را نشان می‌دهد. با این حال قیمت آن در مقایسه با XS تغییری نکرده است و از 999 دلار شروع می‌شود. گفته شده که این گوشی از طراحی frosted glass استفاده می‌کند که در مقایسه با طراحی گلس آیفون 11 متفاوت خواهد بود.

آیفون 11 پرو مکس

همانطور که می‌شود حدس زد این گوشی جانشین آیفون XS مکس می‌شود

و با همان نمایشگر به بازار عرضه خواهد شد اگرچه قابلیت 3D Touch در آن حضور نخواهد داشت.

اپل همان Face ID بهبود یافته دو مدل دیگر آیفون 11 را برای آن درنظر گرفته و چیپ A13،

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، شارژ بی‌سیم معکوس و پشتیبانی از وای‌فای 6 هم

در آن حضور خواهد داشت.

همچون آیفون 11 پرو، دوربین سه‌گانه در آیفون 11 پرو مکس هم وجود دارد و 6 گیگابایت

رم در کنار پشتیبانی از Apple Pencil برای آن درنظر گرفته شده است.

باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی هم افزایش محسوسی نسبت به باتری 3174 میلی‌آمپر ساعتی XS مکس محسوب می‌شود.

 

آیفون 11

در زمینه حافظه داخلی گزینه‌هایی مشابه آیفون 11 پرو یعنی 128، 256 و 512 گیگابایت در این مدل هم حضور خواهد داشت و با قیمت 1099 دلار که همان قیمت XS مکس بوده در بازار عرضه خواهد شد. در زمینه طراحی اپل تصمیم گرفته از همان frosted glass در این گوشی هم استفاده کند.

 

علاوه بر این‌ها اپل برای هر سه مدل یک شارژر 18 واتی درنظر گرفته است و کابل شارژ آن هم Lighting خواهد بود که در محل اتصال به آداپتور شارژر از اتصال USB-C استفاده می‌کند. همانطور که پیشتر هم به کرات اشاره شده بود، قابلیت 5G در سال 2020 به گوشی‌های آیفون خواهد آمد.

 

مطالب مرتبط:

زمان انتشار نسخه نهایی اندروید ۱۰ مشخص شد