تصویر اتو و لوگوی اشکان نالا
اتو و مدل های جدید

اتو و کاربرد های آن

امروزه اتوها عضو جدانشدنی از مد ولباس های ما هستند . که برای صاف کردن پارچه پس از خشک‌شدن آن‌ها، یا ضدعفونی کردن توسط حرارت مستقیم  استفاده می‌شود . آن ها  هم به دو صورت خانگی  (اتو های خانگی اشکان کالا را ببینید) و  صنعتی عرضه می شوند. البته روش های دیگری نیز از  آنها مانند زغالی وجو دارند که امروزه منسوخ شده اند.

تاریخچه:

چین:

روند اتو کردن مدتها قبل از اختراع نسخه مدرنش بود. در قرن اول قبل از میلاد ، چینی ها از تابه های فلزی پر از آب گرم برای صاف کردن لباس های خود و پاک کردن چین و چروک های پارچه استفاده می کردند. اگرچه هیچ کس نمی داند که انسان دقیقاً چه مدت است که لباس ها را اتو می کند ، این یکی از اولین نمونه های ثبت شده است.

قرن هفدهم میلادی:

در طول قرن هفدهم ، یک روش جدید شروع به ظهور کرد. تخته های بزرگ اتو  با دسته را روی آتش گرم می کردند و از آنها برای صاف شدن چین و چروک های پارچه استفاده می کردند. این وسیله را اتوی غمگینی می نامیدند ، که بعد از یک کلمه قدیمی به معنی جامد بود. آنها همچنین به عنوان اتوهای تخت شناخته می شدند. هر وقت کسی می خواست اتو بزند ، باید صبر کند تا دال اتو بالای آتش گرم شود ، سپس بعد از سرد شدن متوقف شود و کل فرآیند را از نو شروع کند.

نمونه قرن 17

مدل های جدید

در سال 2021 انواعی از مدل های جدید اتو عرضه شده است که بسیاری آز آنها هنوز به ایران نرسیده اند. مدل هایی مانند :

Rowenta DW 9280  ، Rowenta DW 2459 و Panasonic NI-WL600 Cordless

مدل های جدید بازار ایران

شما می توانید جدید ترین اتو های بازار ایران را ازما دریافت کنید.