با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟ این وسیله مخصوصاً برای روزهایی که مهمان زیادی خواهید داشت معجزه می کند. البته این را هم بدانید که نمی توان از مخلوط کن و خردکن به جای غذاساز استفاده کرد. حتی تفاوت غذاساز و مخلوط کن را هم نمی دانید؟ پس با ما همراه باشید.

غذاساز دستگاهی همه کاره از لوازم کمک آشپزی در یک آشپزخانه است که به شما در تهیه غذا کمک می‌کند. برای یک کدبانوی خانه دار غذاساز حکم یک کمک آشپز همه فن حریف در آشپزخانه دارد.

کاربرد های غذاساز:

این وسیله برای روزهایی که مهمان زیادی خواهید داشت معجزه می کند.توجه داشته باشید که  نمی‌توان از مخلوط کن و خردکن به جای غذاساز استفاده کرد.

غذاساز چیست؟

خرد کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، پوره کردن و مهم تر از همه مخلوط کردن از کاربردهای اصلی غذاساز است. برای مثال ممکن است برای خرد کردن و ترکیب مواد کوکو سبزی بیش از نیم ساعت زمان لازم باشد؛ در صورتی که با غذاساز این زمان به دقیقه کاهش می‌یابد. برای درست کردن یک ظرف سالاد احتمالاً نیم ساعت زمان لازم است ولی با غذاساز کمتر از 10 دقیقه وقت خواهد برد.
شاید بخواهید که به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کنید، بهتر است از این فکر بیرون بیایید. مخلوط کن تنها برای مواد غذایی استفاده می‌شوند که بافت نرمی داشته یا درصد زیادی مایع داشته باشند. نمی توان یک سیب زمینی را داخل مخلوط کن انداخت و انتظار نتیجه مطلوب هم داشت. تیغه های متفاوت غذاساز به شما اجازه انجام فعالیت های متعددی را می‌دهد، در حالی که مخلوط کن تنها یک تیغه ثابت داشته و نمی‌تواند این همه کارایی داشته باشد.

غذاساز چیست
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

نگهداری از غذاساز:

غذاساز یک آچارفرانسه در آشپزخانه به حساب می‌آید و کارایی بسیاری دارد. بنابراین وسیله ای که بتواند کارهای زیادی انجام دهد ابزارهای زیادی هم در اختیار دارد. غذاساز دارای تیغه ها و قسمت های متعددی است، به همین دلیل شستشوی آن کار ساده ای نیست. در بیشتر اوقات لازم است برای شستشوی دستگاه از ماشین ظرفشویی استفاده شود. اگر از وسایل نامناسب برای تمیز کردن غذاساز استفاده کنید ممکن است تیغه های آن دوام خوبی نداشته باشند اکثر جنس  تیغه های غذاسازها از جنس استیل زد زنگ است

در نظر داشته باشید انواع غذاسازهای موجود در بازار باهم متفاوت بوده و هر کدام مناسب کاری و عملکرد خاص خود را دارد و استفاده نادرست و بعضی اوقات کارهای سنگین ممکم است به غذاساز شما آسیب زده و دیگر شما قادر به استفاده از آن نباشید.

فواید غذاساز
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

چرخ کردن گوشت: با غذاساز به سادگی می‌توان انواع گوشت را در کمترین زمان ممکن کاملاً خرد و مخلوط کرد. اگر برای پخت کوفته قلقلی احتیاج به گوشت چرخ کرده دارید با این دستگاه این کار انجام پذیر است  البته در نظر داشته باشید که غذاساز مورد نظر شما باید این قابلیت را داشته باشد و از تیغه های خرد کن برنده بهرمند باشد .

گرفتن کره بادام زمینی
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

گرفتن کره: با غذا ساز ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟توسط غذاساز خشکباری چون بادام زمینی، تخمه، گردو، بادام یا هر چیز دیگری که قابلیت گرفتن کره داشته باشند را می توان به کره تبدیل کرد.برای مثال کافی است 2 پیمانه بادام زمینی را با 1  تا 2 قاشق غذاخوری عسل یا شکر و کمی نمک را داخل دستگاه بریزید، دکمه مخلوط را بزنید و کره در حدود 5 دقیقه آماده می‌شود. غذاساز ها معمولا چند کاره هستند و بر اساس تعداد عملکرد دسته بندی میشوند. که معمولا 25 کاره ، 28 کاره و یا 30 کاره میباشند. حتما قبل از خرید غذاساز مورد نظر خود به عملکردها و قدرت آن توجه داشته باشید بعضی از غذاسازها شامل ارکان اصلی یک غذاساز نمیباشند و ممکن است خرید شما بیهوده شود.

انواع سس
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

تهیه انواع سس: با غذاساز می‌توانید به راحتی انواع سس ها را در آشپزخانه خود درست کنید. اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید بهتر است از ساندویچی و فلافلی های بیرون دوری کنید. خودتان در خانه به کمک این دستگاه می‌توانید فلافل سالم و لذیذی تهیه کنید.

درست کردن کوکو و کوفته
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

 

درست کردن کوکو و کوفته: دیگر نگران زخم شدن دست توسط رنده کردن سیب زمینی یا جاری شدن اشک توسط خرد کردن پیاز نباشید. شما می‌توانید همه مواد لازم را داخل غذاساز بریزید و همه چیز در کمتر از یک دقیقه آماده می‌شود. کیفیت خمیر برای کوکو و کوفته بسیار مهم است؛ مواد داخل غذاساز کاملاً ترکیب شده و خمیر حاصل بسیار چسبنده بوده و قوام مناسبی دارد.

 

سالاد و سوپ
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

 

سالاد و سوپ: برای داشتن سالادی یک دست و زیبا، به کمک دستیار همه فن حریفتان این کار را به راحتی انجام دهید. خرد کردن سبزیجات سالاد به خصوص هویج توسط غذاساز کار آسانی است.

برای داشتن سوپی غلیظ و خوشمزه آسوده خاطر باشید. می‌توانید مواد را داخل دستگاه ریخته و به شکل دلخواه خورد کنید و سپس داخل قابلمه برای پختن سوپ بریزید.

خرد کردن
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

خرد کردن: آجیل خرد شده برای استفاده در سالاد، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر بسیار فوق العاده است. آجیل مورد نظر را داخل غذاساز بریزید، چند ثانیه دکمه آن را فشار دهید و همه چیز به بهترین صورت انجام می‌شود. همچنین خرد کردن سبزی توسط این وسیله بسیار راحت است؛ سبزی قرمه  را داخل آن ریخته و چند ثانیه منتظر بمانید، سبزی شما آماده است.

خمیر کیک
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

خمیر کیک: برای درست کردن کیک اگر همزن برقی نداشته باشید، با استفاده از غذاساز می‌توانید آرد و کره و مواد دیگر را برای آماده کردن خمیر کیک داخل دستگاه بریزید و خمیری نرم و یک دست داشته باشید. در اکثر غذاسازها یک تیغه پلاستیکی مناسب تهیه خمیر وجود دارد که موجب قوام بیشتر خمیر می‌شود.

تهیه بستنی
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

تهیه بستنی: برای ترکیب مواد اولیه بستنی یکی از مناسبترین گزینه ها غذاساز است. موادی همچون شکلات تخته ای، کره بادام زمینی و انواع میوه ها را می توان داخل غذاساز ترکیب کرده و برای تهیه بستنی استفاده کرد.

درست کردن لواشک
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

درست کردن لواشک: برای درست کردن لواشک های ترش و شیرین و ملس غذاساز شما گزینه خوبی است. تهیه لواشک نیازمند ترکیب بسیار خوب مواد اولیه و خمیر حاصل از میوه ها است. با استفاده از غذاساز حتی می‌توان میوه ها را بدون جوشاندن ترکیب کرده و لواشک بسیار سالم تری تهیه کرد.

غذاساز چیست
با غذا ساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

غذاساز یک وسیله بسیار پر کاربرد است که در فرعی ترین بخش های تهیه غذا تا اصلی ترین آنها کمک حال شما در آشپزخانه خواهد بود. امروزه با مشغله فراوان خانواده ها بهتر است زمان کمتری را صرف آشپزی کرده و بیشتر در کنار خانواده سر میز نشست.

از طرفی همیشه ترکیب و جا افتادن مواد اولیه نقش مهمی در تهیه یک غذای خوشمزه ایفا می‌کند. یک غذاساز با کیفیت می تواند سال ها دستیار آشپزخانه شما باشد و خدمات صادقانه ای به شما ارائه دهد.

غذاساز های موجود در فروشگاه اشکان کالا