رفع مشکل آبریزی داخل کولر گازی ؛ چکه کردن آب از پنل کولرگازی

آب دادن کولر گازی ، چکه کردن آب از پنل کولر گازی ممکن است به علت مشکلات فنی، نصب نادرست یا بی کیفیت و یا شرایط محیطی اتفاق بیوفتد. به هر حال دلیل آب دادن کولر گازی هر موردی که باشد، باید سریعا بررسی و برطرف گردد؛

زیرا ممکن است ادامه این فرایند باعث آسیب رساندن جدی به کولر شما شود. اگر شما نیز با مشکل چکه کردن کولر گازی و آبریزش کولر مواجه شده اید، در این مقاله رفع مشکل آبریزی داخل کولر گازی ؛ چکه کردن آب از پنل کولرگازی با فروشگاه لوازم خانگی اشکان کالا همراه باشید .

رفع مشکل آبریزی داخل کولر گازی

1-تراز نبودن پنل کولرگازی در هنگام نصب

یکی دیگر از دلایل اصلی نشت آب از کولرگازی ممکن است به علت به درستی نصب نشدن کولرگازی باشد. پس باید در زمان نصب کولر از اینکه قسمت جلوی آن خنک تر از قسمت عقب باشد یا از اینکه امر آب به درستی تخلیه می شود و نشت نمی کند اطمینان حاصل کنید.

برای رفع مشکل آبریزی کولر گازی حتما از تراز استفاده کنید

در هنگام نصب پنل روی دیوار حتما از تراز استفاده کنید تا کج بودن ان موجب چکه کردن اب از ناودانی نشود. در این مورد شیب نامناسب علت چکه کردن اب از کولرگازی است.

چکه کردن آب از پنل کولرگازی

2-کم بودن مقدار گاز کولر گازی

مقدار گاز کولر تائید بسیاری در سیکل سرمایشی کولر دارد. و کم بودن گاز می تواند کل عمل سیستم را مختل کند. به عبارتی کمبود گاز موجب یخ زدن فین های پنل داخلی کولر می شود و زمانی که ان را خاموش کنید یخ ها اب شده و در ناودانی اب جمع می شود و در نهایت سرریز می شود.

3- عایق نبودن لوله های کولر گازی

لازم به ذکر است که بدانید لوله های کولر گازی بسیار سرد و خنک می باشند. که اگر عایق نباشند رطوبت هوا را به خود جذب خواهند کرد و در نتیجه این مسئله نیز باعث چکه کردن آب از پنل کولر گازی خواهد شد.

4-عدم قرار گرفتن لوله ی درین در جای مناسب خود.

عدم قرار گرفتن لوله درین ، چکه کردن آب از پنل کولرگازی
عدم قرار گرفتن لوله درین ، چکه کردن آب از پنل کولرگازی

هنگامی که لوله ی درین در جای مناسب خودش قرار نگیرد باعث آبریزی کولر گازی خواهد شد. همچنین بعضی مواقع مشکلاتی دیگر برای لوله ی درین کولر گازی به وجود خواهد آمد که همگی باعث آبریزی کولر گازی می شود.

تا خوردن ، عدم رعایت شیب شلنگ تخلیه ، مسدود شدن

تا خوردن ، مسدود شدن و عدم رعایت شیب شلنگ تخلیه نیز جزو دلایل شایع آبریزی و چکه کردن برخی کولر گازی ها می باشند.

رفع مشکل آبریزی داخل کولر گازی

5- بسته شدن ناودانی کولر گازی

این قسمت بسیار حائز اهمیت است. زیرا که محل جمع شدن آب حاصل از رطوبت است کولر گازی است که به کمک لوله هایی به سمت بیرون هدایت می شود. این خروجی می تواند به هر دلیلی مسدود شود که یکی از دلایل آن جمع شدن گرد و خاک می باشد.

مطالب مرتبط و خواندنی با کولر گازی و کمپرسور: کاربرد کمپرسور در کولر گازی چیست ؛ انواع کمپرسور در کولر گازی

مسدود شدن محل تخلیه

پس مسدود شدن محل تخلیه نیز باعث آبریزی یا به عبارتی چکه کردن کولر گازی می شود.

راه حل :

می توانید قاب جلویی پنل را باز کرده تا به لوله درین دسترسی داشته باشید و ان را تمییز کنید. اما در باز کردن قاب جلویی پنل بسیار دقت کنید که خارهای ان نشکند.

البته شما از طریق پشت پنل هم می توانید به لوله درین دسترسی داشته باشید اما اگر خودتون نتوانستید این کار را انجام دهید حتما تعمیرکار خبر کنید.

6- فیلتر هوای مسدود شده متداول ترین علت آبریزی کولرگازی

یکی دیگر از دلایل متداول برای نشت آب، مسدود یا خراب شدن فیلترها است. هنگامی که فیلتر هوا مسدود میشود، جریان هوا از طریق سیستم مهار میشود.

این امر منجر به یخ زدگی رطوبت موجود در هوا شده و وقتی دستگاه خاموش میشود یا دمای هوا کاهش مییابد، یخ های تشکیل شده در فیلتر شروع به ذوب شدن میکنند و آبریزی اتفاق میافتد.

مطالب مرتبط با فیلتر ها و خواندنی:

فیلتر هپا چیست ؟ فیلتر هپا در جاروبرقی چه کاربردی دارد؟

همچنین از شما دعوت میکنیم به محصولات پیشنهادی فروشگاه لوازم خانگی اشکان کالا سر بزنید:

کولر گازی ایوولی مدل EVCIS-12K-MD

کولر گازی جنرال مکس طرح دیجیتال مدل MD-S12000 PLUS

به پایان مقاله ی مشکل ابریزی کولرگازی رسیدیم ، امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد ، نظرات و تجربه های خود را در این زمینه با ما در بخش نظرات در میان بگذارید