نکاتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی
نکاتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی

نکاتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی

 

نگهداری صحیح از یک سری محصولات خانگی به افزایش طول عمر آن ها کمک می کند.

رعایت نکات ذیل می تواند عمر لباسشویی را زیاد کرده و به علاوه منجربه تمیزی بیشتر لباس هاشود.

 

نخستین موارد مراقبت از ماشین لباسشویی :

از پودرهای متفرقه یا پاکننده‌های دستی، به دلیل اینکه دارای مواد شیمیایی آسیب‌رسان به ماشین و کف زیاد هستند. استفاده نکنید. همچنین از نرم کننده‌ها و سفیدکننده‌ها به مقدار کم استفاده کنید. تا به مرور و در آینده دچار آسیب به قطعات نشود.

جلوگیری از کپک زدن لباسشویی است که توصیه می شود پس از اتمام کار شستشو و درآوردن لباس ها، درب و لاستیک و حتی مخزن را با حوله خشک کنید.

شستشوی ماهانه مخزن مایع و پودر لباسشویی دومین قدم برای نگهداری از ماشین لباسشویی است که بهتر است بعد از شستشو، مخزن را خشک کنید.

تخلیه پرز و آب اضافی از دریچه پایین لباسشویی نیز از جمله مواردی است که حداقل باید ماهی یک بار انجام شود. یکی از دیگر نکاتی که نباید فراموش شود، خارج کردن لباس های نم دار از لباسشویی است زیرا ماندن لباس های نم دار در لگن منجر به ایجاد بوی بد می شود.

وزن لباس ها در عملکرد ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید توجه کرد که لباس های ریخته شدن نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد.

ریختن مایع و یا پودر لباسشویی زیاد در مخزن لباسشویی می تواند عمر لباسشویی کاربران را کم کنند و توصیه می شود که به مقدار متناسب ریخته شود و در صورت امکان، از مایع به جای پودر استفاده شود.

قرار دادن لباس های زیر و جوراب در داخل کیسه مخصوص از خراب شدن لباسشویی و لباس جلوگیری می کند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بدنه داخلی لباسشویی، بهتر است که لباس های دارای دکمه فلزی را پشت و رو کنید.

مراقبت از ماشین لباسشویی
مراقبت از ماشین لباسشویی

شلنگ ها را بررسی کنید:

شلنگ آب ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا ببینید نشانه ای از پاره شدن یا ضعف در آن وجود دارد یا خیر.

اگر احساس کردید ترک یا برآمدگی بر روی آن وجود دارد، شلنگ را عوض کنید.

هرگونه آسیب می تواند باعث نشتی یا ترکیدگی شود. این موضوع باعث ایجاد آسیب زیاد به منزل می شود.

بیشتر سازندگان ماشین های لباسشویی بخصوص الجی توصیه می کنند شلنگ ها را هر 5 سال یکبار عوض کنید.

برای اینکه بیشتر از قبل بتوانید از شلنگ های خود استفاده کنید از شلنگ های با کیفیت و ساخته شده از فولاد ضد زنگ بهره ببرید.

از قرار دادن لباس به مقدار زیاد در  لباسشویی خودداری شود

دستورالعمل های سازنده ماشین لباسشویی را بخوانید تا ببینید در هر بار استفاده از این دستگاه  چقدر می توانید لباس به آن اضافه کنید. قرار دادن لباس های زیاد می تواند تعادل ماشین را به هم بزند و منجر به بروز مشکلاتی شود ،وزن لباس ها در عملکرد ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید توجه کرد که لباس های ریخته شدن نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد

 

مخزن نرم کننده لباس را تمیز کنید:

یکی از نکات مهم در مراقبت از ماشین لباسشویی نرم کننده مایع لباس است که  در مخزن نرم کننده ماشین لباسشویی تجمع پیدا کند. از پارچه مرطوب و آب داغ برای تمیز کردن دوره ای این مخزن استفاده کنید. اگر از نرم کننده پارچه استفاده می کنید می توانید آن را با آب رقیق کنید تا جریان بهتری داشته باشد و در مخزن تجمع پیدا نکند.