حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند

حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند ، اپل قصد دارد که حضور پررنگ تری در بازار خانه های هوشمند داشته باشد و ما در این پست قصد دارید که این موضوع رو بررسی کنیم ، با اشکان کالا در ادامه پست ادامه باشید 🙂 .

بلومبرگ مدعیست که اپل به فکر حضور پررنگی در بازار لوازم خانگی هوشمند است ، اپل تا به حال یک محصول هم برای خانه های هوشمند عرضه کرده است که آن اسپیکر هوشمند هوم پاد هستش ، کارشناسان با اینکه چندین بار از هوم پاد تجلیل کرده اند و مدعی هستند که این اسپیکر از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است ولی به دلیل بالا بودن قیمت ان در تجربه فروش چندان خوب و موفق ناکام بوده است .

حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند
حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند

حضور اپل در بازار لوازم خانگی هوشمند

طبق گزارشی که از سوی رسانه ی بلومبرگ منتشر شده است برند اپل قصد دارد مبلغ قابل توجه ای را در حوضه ی خانه ی هوشمند سرمایه گذاری کند تا ازاین طریق حضورخود را در بازار لوازم خانگ مربوط به خانه های هوشمند پررنگ تر کند .

هرچند هوم کیت طی چند سال اخیر با رشد قابل توجه ای رو به رو شده است اما هنوز با دستگاه های زیادی سازگاری ندارد ، برند اپل طی یک سال گذشته با اعمال تغییراتی مهم در هوم کیت، باعث شده است که تولید دستگاه‌ های سازگار با این پلتفرم برای شرکت‌های متفرقه ساده تر شود.

در ابتدا برای سازگاری با هوم کیت نیاز به ماژول های سخت افزاری بود اما اپل کل پلتفرم را به حالت نرم افزاری دراورد و راه را برای شرکت ها هموار تر کرد .با این حال باز هم تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته اند که سازگاری با هوم کیت برایشان گران تموم میشود و هزینه بر است .

مطالب پیشنهادی:

مشخصات کامل آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس

حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند
حضور جدی تر اپل در بازار خانه های هوشمند

دوربین های امنیتی اپل

یکی از حوزه‌های مهمی که احتمال می‌دهیم تیم تولید محصول اپل بخواهد در آن ورود کند، حوزه‌ی دوربین‌های امنیتی است؛ محصولاتی که احتمالا به‌طور ویژه با قابلیت موردانتظار iOS 13 با نام HomeKit Secure Recording سازگاری خواهند داشت. در واقع دوربین‌های سازگار با هوم‌کیت خواهند توانست از طریق ویژگی موردبحث، ویدئوهای ضبط‌شده را به‌صورت مستقیم در حساب آی‌کلاود کاربر آپلود کنند؛ روند آپلود ویدئوهای یادشده در آی‌کلاود در فضایی صورت خواهد گرفت که دارای رمزنگاری سرتاسر (End-to-end Encryption) است. محصولاتی که احتمالا به‌طور ویژه با قابلیت موردانتظار iOS 13 با نام HomeKit Secure Recording سازگاری خواهند داشت. حضور اپل در بازار لوازم خانگی هوشمند

مطالب مرتبط:

اپل حافظه داخلی مک مینی افزایش داد

حضور پررنگ اپل در بازار خانه های هوشمند

احتمال دارد اهالی کوپرتینو نیز به حوزه‌ی ساخت لوازمی نظیر لامپ هوشمند یا قفل در هوشمند وارد شوند. پیش‌تر در گزارشاتی شنیده بودیم که اپل روی یک محصول جدید سازگار با هوم‌کیت برای عرضه در سال ۲۰۲۰ کار می‌کند؛ در آن زمان گفته شده بود که محصول مورد بحث، مدل کوچک‌تر اسپیکر هوم ‌پاد با قیمتی پایین‌ است.

آندریاس گَل طرح اصلی اقدامات جدید را ریخته و خود او نیز رهبری پروژه را پذیرفته است. او پیش‌تر در Silk Labs شاغل بود، اما به‌دنبال تصاحب آن توسط اپل در سال ۲۰۱۸، به استخدام این شرکت درآمد. ظاهرا اپل به‌دنبال خلق روش‌های مهندسی جدیدی است .